میلیاردرهایی که هرگز به دانشگاه نرفتند + تصاویر
پاتوق کده
وبلاگ علمی ٰفرهنگی ٰمذهبی ، اجتماعی ، آموزشی و.....
درباره وبلاگ


وبلاگ علمی ٰفرهنگی ٰمذهبی ، اجتماعی ، آموزشی و..... که با به روزترین متنوع ترین و ناب ترین مطالب و تصاویر در خدمت بازدید کنندگان محترم می باشد.
آخرین مطالب
نويسندگان

 vspace=5px

۹- اینگوار کمپگارد- ۳.۴ میلیارد دلار

۸۹ ساله، از سوئد

شغل: موسس  سازمان IKEA

فعالیت : کمپگارد از همان سنین جوانی دارای روحیه کارآفرینی بود و از دوران کودکی با دوچرخه اش به همسایگان کبریت می فروخت. در سن ۱۷ سالگی پدرش به دلیل موفقیت تحصیلی و تاسیس موسسه IKEA به وی جایزه داد. اما وی تجارت را بر تحصیل ترجیح داده و پنج سال بعد تولید مبلمان را نیز به فعالیت های تجاری موسسه IKEA اضافه کرد.

 vspace=5px

۸- بارون آلبرت فرر، ۴.۷ میلیارد دلار

۸۹ ساله، بلژیک

شغل: سرمایه گذار در صنعت فولاد

فعالیت : فرر در سن ۱۷ سالگی بعد از فوت پدرش ترک تحصیل کرد. وی تصمیم گرفت برای بقیه سالهای زندگیش، تغییر جهت داده و تجارت فولاد را که شغل خانوادگی آنها بود، ادامه دهد. بعد از موفقیت سازمان، در سن سی سالگی در سایر سازمان های مربوط به صنعت فولاد نیز سرمایه گذاری کرد. از سال ۱۹۷۰، کل صنعت فولاد چالرولی بلژیک تحت کنترل وی می باشد.

 vspace=5px

۷- ریچارد برانسون- ۵ میلیارد دلار

۶۴ ساله، انگلستان

شغل: موسس ویرجین

فعالیت: برانسون در سن ۱۶ سالگی ترک تحصیل کرده و به روزنامه نگاری روی آورد. وی با موزیسین های مطرح زمان خود نظیر میک جاگر مصاحبه کرده است. در سن ۲۰ سالگی، به فروش لوازم پستی پرداخت. یک سال بعد، به دنبال اعتصاب شرکت پست و تعطیل شدن فروش، در سن ۲۱ سالگی اولین  فروشگاه خود را تاسیس کرد.

 vspace=5px

۶- لورانس گراف۰ ۳.۳ میلیارد دلار

۷۶ ساله، انگلستان

شغل: تاجر الماس

فعالیت: گراف در سن ۱۴ سالگی ترک تحصیل کرده و فعالیت شغلی خود را با تمیز کردن دستشویی و کارآموزی در جواهر فروشی ها آغاز کرد. سپس با یکی از جواهر فروش های محلی شریک شده و با هم به تعمیر جواهرات می پرداختند. در سال ۱۹۶۲ وی کسب و کار شخصی خود را راه انداخته و به ساخت قطعات طلا و جواهر روی آورد. در سن ۲۴ سالگی وی صاحب دو فروشگاه جواهرسازی بود که یکی از آنها در هاتون گاردن لندن قرار داشت.

 vspace=5px

۵- فیلیپ گرین- ۵.۲ میلیارد دلار

۶۳ ساله، انگلستان

شغل: خرده فروشی محصولات مد و فشن، موسس آرکادیا

فیلیپ گرین در مدرسه یهودی ها به تحصیل پرداخت، اما در سن ۱۵ سالگی مدرسه را رها کرده و چند سال بعد به عنوان شاگرد یک وارد کننده کفش مشغول فعالیت شد. وی هرگز به مدرسه بازنگشت و با گرفتن یک وام ۲۰.۰۰۰ یورویی تجارت خود را آغاز نمود و با وارد کردن لباس های ارزان و خرده فروشی در لندن، به امور تجاری خود رونق بخشید.

 vspace=5px

۴- رومان آرامویچ- ۵.۵ میلیارد دلار

۴۸ ساله، روسیه

سرمایه دار

فعالیت: رومان آرامویچ در دوران کودکی پدر و مادر خود را از دست داد و در سن ۱۷ سالگی مدرسه را برای همیشه ترک کرد. وی شغل خود را با فروش اردک های پلاستیکی آغاز کرد و وقتی پدر و مادر همسرش به مناسبت سالگرد ازوداجشان به آنها مبلغی معادل ۲۰۰۰ روبل هدیه دادند، کسب و کار خود را گسترش داد و به فروش دئودورانت و عطر نیز پرداخت. در دهه ۲۰ زندگی، وی در کمپانی های متعدد سرمایه گذاری کرده و محصولات خود را به کمپانی های مطرح فروخته است.

 vspace=5px

۳- فرانسوئیس پینالت، ۱۳.۲ میلیارد دلار

۷۸ ساله، فرانسه

شغل: خرده فروش محصولات مد و فشن

فعالیت: پینالت در سن ۱۶ سالگی مدرسه را بدون کسب مهارت خاصی، ترک کرد. وی سالهای سال تجارت خانوادگی، کمپانی خرید و فروش الوار و چوب را ادامه داد اما در سن ۲۶ سالگی بعد از گرفتن ۱۰۰.۰۰۰ فرانک قرض از خانواده، کسب و کار خود را جهت فروش الوار راه انداخت. وی اکنون صاحب برندهای فشن مطرح در جهان، نظیر الکساندر مک کوئین، سنت لورنت، استلا مک کارتنی است. وی همچنین مالک خانه کریستی است که در طی یک مزایده آن را خریداری نمود.

 vspace=5px

۲- لیلیان بتنکورت- ۴۱ میلیارد دلار

۹۲ساله، فرانسه

شغل: مالک لورآل

وی به عنوان وارث امپراطوی لورآل، نه از نظر مالی و نه از نظر اشتغال، نیازی به ادامه درس و تحصیل نداشت. بتنکورت امنون مالک ۳۳ درصد از سهام لورآل است اما با توجه به تضعیف فعالیت های شناختی و ذهنی، حدود ۲۴ میلیارد یورو خود را از دست داد. وی یکی از ۱۰ فرد ثروتمند جهان است.

 vspace=5px

۱-آمانیکو ارتگا، ۶۹.۵ میلیارد دلار

۷۰ ساله، اسپانیا

شغل: خرده فرش، موسس زارا

فعالیت: ارتگا در سن ۱۴ سالگی ترک تحصیل کرد تا اینکه در سال ۱۹۷۵ و در سن ۴۰ سالگی کمپانی زارا را تاسیس کرده و ثروتمند شد. تا قبل از آن، وی در صنعت نساجی مشغول فعالیت بوده و هیچ علاقه ای به ادامه تحصیل نداشت. اولین فروشگاه زارا در سال ۱۹۷۵ تاسیس شد.

منبع : businessinsider.com

  •  

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 20
بازدید دیروز : 162
بازدید هفته : 182
بازدید ماه : 1060
بازدید کل : 159301
تعداد مطالب : 655
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1